news-detail-img news-detail-overlay

Als goed leren lezen niet vanzelfsprekend is...

'Mijn kind gaat na de zomervakantie naar groep 3 maar kent nog niet alle letters...'

woensdag, 27 juni 2018

LINGEWAARD – In groep 1 en 2 van de basisschool gaan kinderen beginnen met voorwaarden om te leren lezen. Ze leren dat woorden uit letters bestaan en hoe deze letters heten. Tevens leren ze het verschil horen, tussen klanken of woorden die op elkaar lijken, welke letters je hoort in een woord en hoe je van letters een woord kunt maken. Maar wat nu, als je kind daar problemen mee ervaart?

Lerenlezen is voor veel kinderen een leuke ontdekkingsreis. Ze zien om zich heen woorden en letters die ze willen lezen. Dat begint vaak al in groep 1 of 2 als kinderen op school voor het eerst in aanraking komen met letters. Ze vragen steeds vaker; ‘wat staat daar?’, als ze bijvoorbeeld in de supermarkt lopen. Maar wat nu als een kind dit niet doet en weinig of nog geen interesse heeft voor lezen en letters? In groep 3 ligt het tempo waarin kinderen leren lezen hoog waardoor het soms moeilijk bij te houden is. Vooral als kinderen het wat lastiger vinden. Als een kind hier moeite mee heeft of blijft houden, dan kan de logopedist iets betekenen. De logopedist doet onderzoek of er een probleem is in de taal en/of spraak. De logopedisten van Praatjuf werken nauw samen met de scholen om een zo optimaal mogelijk resultaat te bereiken. Heeft u twijfels over de taalontwikkeling van uw kind? Of wilt u gewoon advies? De logopedisten van Praatjuf helpen u graag. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: www.praatjuf.nl

Cliëntenbeoordelingen

Wat zeggen klanten over ons?

(9.2/10)

46 beoordelingen

Bekijk alle beoordelingen
testimonial-icon

Eigenschappen logopedist?

Kennis en aansluiting vinden bij het kind

Hoe gevonden?

Via internet

Anoniem

testimonial-icon

Hoe gevonden?

Via school en vrienden. Op de website eerst gekeken.

Eigenschappen logopedist?

Anoniem

testimonial-icon

Eigenschappen logopedist?

Kim was in staat om oefeningen die oorspronkelijk gemaakt waren voor kinderen ook voor mij als volwassene in te zetten. Bij de eerste afspraak was het haar opgevallen dat het mij voor haar zichtbaar moeite kostte om te spreken en dat dit na een aantal afspraken sterk verbeterd was. Ze was dus in staat om in te schatten of de oefeningen daadwerkelijk baat hadden.

Hoe gevonden?

Mijn kinderen hebben bij Praatjuf ondersteuning gekregen bij de mondmotoriek en die ervaring was positief. Ik heb per telefoon contact gelegd in de kerstvakantie en een kwartier in de wacht gestaan, later bleek er geen praktijk te zijn in die periode, het was fijn als dat op de website had gestaan en op de telefoonbeantwoorder. Ik ben na de vakantie netjes terug gebeld en ik kon daarna snel terecht.

Anoniem

testimonial-icon

Hoe gevonden?

Via via

Eigenschappen logopedist?

Vriendelijk deskundig

Suzie

testimonial-icon

Eigenschappen logopedist?

Vertrouwen opbouwen met een kind! Dan is het leerrendament het hoogst!

Hoe gevonden?

Via mijn werk. Ik ben leerkracht in Bemmel.

Anoniem

testimonial-icon

Eigenschappen logopedist?

Vriendelijk, betrokken en vertrouwen, deskundig

Hoe gevonden?

Website/ via peuterspeelzaal

Anoniem

testimonial-icon

Eigenschappen logopedist?

Vriendelijk, vertrouwd, behandeling aanpassen aan het kind

Hoe gevonden?

Via school

Anoniem

testimonial-icon

Hoe gevonden?

na advies KNO specialist afspraak gemaakt.

Eigenschappen logopedist?

alle vier genoemde factoren speelden een rol.

Anoniem

testimonial-icon

Hoe gevonden?

Via internet (google). Hier heb ik ook recensies en ervaringen gelezen.

Eigenschappen logopedist?

Kennis, vriendelijkheid, goede luistervaardigheid, deskundigheid

Anoniem

testimonial-icon

Hoe gevonden?

Via website (vergeleken met andere logopedist in het dorp)

Eigenschappen logopedist?

Ze was vriendelijk, vertrouwd en goed in contact maken met mijn jonge dochter. Lastige was wel dat ze erg bewust werd dat ze niet goed genoeg sprak en dicht klapte bij de oefeningen. Ze was wellicht erg jong (3 jaar)?

Anoniem

Download de praatjuf LOGOPEDIE CHECK APP

De Praatjuf app is een app voor ouders, verzorgers en andere betrokkenen bij kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar.
Heeft u twijfels over de spraak- en/of taalontwikkeling van uw kind dan kunt u in deze app een logopedie-CHECK doen.


Powered by Wallbrink Crossmedia © 2018